Series // Baroque.
Title // My First (Half) Hall of Mirrors.
Location // Sicily.
Italy, Spring 2019.
Sponsors: Allianz Insurance, FormatAdv, Miarte, Farmabarocco.
Chromed and Varnished Aluminium, Single Piece.
Dimensions: 600×300cm.
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‘My dear told me I designed a jewel. It feels like I want to wear it, being lightened and blinded by those goldish play of light. This artwork is the brightest penetrant joy and the darkest Baroque turmoil. They are synced in a performative visual. As a matter of fact I aimed to create a Hall of Mirrors. Yes, like one of those designed by the midget Cuvilliés. The mirror; device of vanity in our society, opposed to a device of illusion and delusion. Too often a missed opportunity to create a fantasy world. I aim to creation rather then mere reflection. We all use mirrors to check how beautiful we wanna be. Perhaps to shoot one of those front selfies covering part of our bad noses or fat cheeks. But no. Mirrors are more interesting devices than just that. Trust me. A mirror could lead you to where reality neglected us.
This installation is made of paint and aluminium mainly. I originally composed it of 6 autonomous units, each divided in to 10 strips. A total of 30 bits of this and 30 bits of that. It is an artwork that is not constrained in a frame. It is free to room and expand itself towards the infinite.
I originally wanted to sell each unit separately to make it more marketable. But no. I don’t want these to be sapareted any longer. I am fed up with split-ups. The 60 strips together form an entity, one of those entities you can’t break no matter how hard you try. They need to exist as one piece and being myself the creator of it, I am here to protect it. If I were you I would come and wear it. Mr Finger would scream, Can you feel it? Today I am naming this ‘My first Hall of Mirrors’, which implies it won’t be the last.’ — Extract from interview at Glubus Television
▼ Interact with your Mouse.
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[Italian] Nel cuore della città, la galleria Koart ha tutte le qualità per essere trasformata in una sala degli specchi. Non potevo perdere questa occasione. E fu così che decisi di installargli My first Hall of Mirrors. Qualcuno l’ha scambiata per un gioiello. Se la osservo sento di volerla indossare, essere illuminato ed accecato da quei giochi di luce dorata. Quest’opera d’arte è la gioia penetrante più brillante ed il tumulto barocco più oscuro. I due sono sincronizzati in una performance visiva, come accade in quelle sale progettate da Cuvilliés. Lo specchio: dispositivo di vanità nella nostra società, opposto ad un dispositivo di illusione e delusione. Troppo spesso un’opportunità sprecata di creare un mondo fantastico. Uno specchio per mirare alla creazione piuttosto che alla semplice riflessione. Tutti noi utilizziamo specchi per controllare il nostro aspetto fisico. Ma gli specchi sono strumenti più interessanti di questo. Uno specchio potrebbe portarci dove la realtà ci ha negato di essere. Questa installazione è fatta principalmente di vernice ed alluminio. Originariamente composta da 6 moduli indipendenti, ciascuno diviso in 10 strisce. Per un totale di 30 superfici riflettenti 30 superfici assorbenti. È un’opera d’arte di 12 metri quadri che non è vincolata all’interno di una cornice. È libera di muoversi e si espande verso l’infinito. Le 60 strisce formano un’entità, una di quelle entità indissolubili. Il nome, qui tradotto in la mia prima sala degli specchi, implica che questa non sarà l’ultima.
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#hallofmirrors #ilmiobarocco
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